Szkolimy się…
Seniorzy nie znają swoich konsumenckich praw, rzadko składają reklamacje, zawierają umowy wcale ich nie czytając – a przedsiębiorcy i sprzedawcy wykorzystują ufność i niewiedzę starszych ludzi. O tym, że osoby w wieku 60+ nie są słabszą stroną w grze rynkowej mogli się przekonać podopieczni DWD/P na bezpłatnym szkoleniu zorganizowanym 22 listopada 2011 roku przez Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji w Centrum Kultury „Słowianin” w Szczecinie.
Przybyłych seniorów w ich prawach konsumenckich „uświadamiali”: Pani Longina Kaczmarek Miejski Rzecznik Konsumentów, przedstawiciele Państwowej Inspekcji Handlowej oraz Pani komisarz Katarzyna Legan z Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Szczecinie. Z sali padało wiele pytań do prowadzących spotkanie, uczestnicy żywo też reagowali na podawane przykłady naciągań, popełnianych oszustw oraz wykorzystywania ich niewiedzy. Na zakończenie każdy obecny na spotkaniu otrzymał zestaw składający się z trzech publikacji „Bądź świadomym konsumentem”– broszury, ulotki informacyjnej i kalendarza na 2012 rok.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!